18 ביוני 2008

אז למה בעצם קמינו דה סנטיאגו?

לקראת שחרורי, התחלתי לחשוב על טיול. לא היו לי יותר מידי רעיונות, רק ידעתי שאני לא רוצה למזרח או לדרום אמריקה. למזלי, אבי למוד הטרקים בדיוק קרא ב-ynet על מסלול הליכה ארוך בספד שמצא חן בעיניו.

החלטתי לתת לזה צ'אנס והתחלתי לקרוא קצת על המסלול.

אז מדובר במסלול עלייה לרגל לקבר של קדוש נוצרי בעיר סנטיאגו דה קומפסטלה שבספרד. יש מספר מסלולים כאלה מכל רחבי אירופה, אבל אני בחרתי להתמקד בקמינו דה פרנס המתחיל בסנט ג'ין פייד דה פורט הממוקם בצד הצרפתי של הפירנאים.

אורכו של המסלול הוא כ-800 ק"מ, כאשר לא מעט אנשים ממשיכים עוד כ-100 ק"מ ל"קצה העולם" - הנקודה המערבית ביותר בעולם כפי שהצטייר בימי הביניים.











הסיבה העיקרית שקסם לי המסלול הזה זה דווקא התשתיות שלו. למעשה, הולכים מכפר לכפר (או עיר) וישנים באכסניות יעודיות לעולים לרגל (יש מעיין דרכון שצריך להחתים כל פעם שיוצאים מאכסניה). יש לזה כמה יתרונות גדולים:
1. לא צריך לסחוב הרבה (רק שק"ש, בגדים, כלי רחצה ואוכל ומים ליום אחד) והמשקל של התיק יורד דרסטית לכ-8 ק"ג.
2. עליות נמוכות - 7-10 יורו ללילה + מחיר די דומה לארוחה טובה.
3. אינטראקציה רבה עם אנשים מכלל העולם בלי שזה יפגע לך בקצב ההליכה.

אז יש מסלול - אני גם עושה אותו לבד (מה שמעליב מאוד את אבא), עכשיו רק צריך להתכונן.

אין תגובות: